Wednesday, October 14, 2009

vitamin oh vitamin...



....bnyak sungguh vitamin2 yg nak/perlu d telan..besela kalu da tue sket ni..mcm2 jenis rase dan bau...kalu yg main pil2 n telan terus tu bg aku..sanggup lg la kalu 3o biji sehari pon aku mampu kot(adoi...kembongla perut aku ngan vitamin..)tapi kalu syrup..tu letih sketla...bukan ape..maklumla..besenye yg main telan2 mcm cecair ni kalu utk org tue2..rase sah2la mmg tak sedap langsung...mcm pati ayam brand tu la...mcm mermaite gitu..uwekss..loya ku..nak telan pon siap kene tutup idung tutup mate..pas minum plak..melekat je rasenye kat tekak..kalu perlu d minum pon wat2 lupe je....



...tapi sbb kes kene gak minum...utk kesihatan jugakkan... terpaksala.kalu tak membazir pulak kan...
tapi.kalu anak2 aku..mmg dorang suke..(kalu main telan2 punyela..)vitamin dorang siap kene sorok..kalu tak 3 botol tu alamatnye..abes sehari jela...buat mcm gula2 je..risau gak...kangkadang tak sedar..tgk2 tinggal sket je vitamin...itu kalu kes tak simpan tinggi atau sorokla..
bebudak ni je 3 jenis vitamin aku sediakan..1)mixed vege-fruit-sesuai sgt utk bebudak yg susah nak mkn sayur..bg selera lebih sket..2)scoot emulsion vit-c versi chewies jelly gitu..3)chewies multivitamin....moge2 sehatla anak2 umi ni...

3 comments:

  1. ishh..bayok vitamain...tapi sy satu pon tak dok..maknenye sy tak tue lagi la kan????:p:p

    ReplyDelete
  2. haaahaa..sediakan payung sebelum ujan..besela org pompuan..kene jge lebih sket..i sayang badan i ni makk..saket tu saket ni..(nyampah aku!!)

    ReplyDelete
  3. Jaga kesihatan harus dimulakan seawal mungkin.jgn dah sakit bru nak cari ubat huhu..

    ReplyDelete